قیمت سپتیک تانک ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن

قیمت سپتیک تانک ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن

قیمت سپتیک تانک ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن
قیمت سپتیک تانک ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن

قیمت سپتیک تانک ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن

قیمت سپتیک تانک ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن

پروژه سپتیک تانک در پدافند هوایی

یکی از پروژه های موفق در عرصه تصفیه فاضلاب گروه صنعتی ناب زیست، مربوط به پروژه ی پدافند هوایی پایگاه چهارم شکاری شهید اردستانی امیدیه نیز میباشد.
در این پروسه کاری متخصصین شرکت ناب زیست به محل مربوطه اعزام شده و طبق بررسی های بعمل آمده، شاهد چندین دستگاه سپتیک تانک بتنی درابعاد مختلف، که سوراخ و خورده شده و تقریبا غیر قابل استفاده شده بودند.علت این امر خاصیت خورندگی مواد فاضلابی بود که توسط فعالیت های بی هوازی باکتریهای هتروتروف باعث سوراخ شدن سپتیک تانک های بتنی موجود در پادگان شده بود که سبب نشت پساب به آبهای زیرزمینی شده بود.
به همین علت کارشناسان شرکت ناب زیست با برآورد فاضلاب خروجی پادگان، سپتیک تانک پلی اتیلن در ابعاد زیر را پیشنهاد کردند:
  • سپتیک تانک پلی اتیلن دو جداره 25 مترمکعب به قطر 2500 میلیمتر به تعداد دو دستگاه
  • سپتیک تانک پلی اتیلن دو جداره 30مترمکعب به قطر 2500 میلیمتر به تعداد سه دستگاه
همانطور که میدانید مزایای مواد پلی اتیلنی سبب شده که سپتیک تانک ها را نیز از این مواد تولید نمایند. آب بندی کامل، مقاومت بسیاربالا در برابر خوردگی آنها از جمله مهمترین مزایای سپتیک تانک های پلی اتیلنی است. مواد اولیه این سپتیک تانک ها پلی اتیلن با گرید ۸۰ یا ۱۰۰ میباشد. اصلی ترین مشکل این نوع سپتیک تانک، قیمت بالای آنها در مقابل انواع آجری و بتنی است اما مزایای دیگر آنها سبب شده است که مصرف آنها در حال حاضر رو به رشد باشد.
از نظر مقطع پروفیل بدنه، سپتیک تانک های پلی اتیلنی به دو دسته تک جداره و دوجداره تقسیم بندی می شوند. ضخامت مقطع سپتیک تانک های تک جداره  حداکثر ۱۲ میلیمتر است که به همین علت مقاومت جانبی آنها در برابر فشارهای جانبی بسیار کمتر از نوع دو جداره است. بنابراین سپتیک تانک های تک جداره قابلیت دفن در زمین را بدون داشتن دیوارحائل یا اتاقک ندارند. به علاوه سیستم تولید آنها به گونه ای است که ایجاد دیواره داخلی سپتیک تانک به سختی ممکن خواهد بود که در این صورت سپتیک تانک بخش زیادی از کارایی خود را از دست خواهد داد. از این رو استفاده از این نوع مخازن پلی اتیلنی تک جداره به عنوان سپتیک تانک توصیه نمی شود.