قیمت سپتیک تانک ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن

قیمت سپتیک تانک ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن

قیمت سپتیک تانک ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن
قیمت سپتیک تانک ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن

قیمت سپتیک تانک ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن

قیمت سپتیک تانک ؛ سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک چیست ؟ انوا ع سپتیک تانک | قیمت سپتیک تانک

سپتیک تانک چیست ؟

شرکت ناب در سال 93 بالغ بر 610 دستگاه سپتیک تانک پلی اتیلن | سپتیک تانک فاضلاب | سپتیک تانک پیش ساخته در ابعاد، احجام و اندازه های مختلف تولید و به مشتریانی از جمله سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه امام خمینی (ره) ، شرکت نفت ستاره خلیج فارس، شرکت نفت چنار، شرکت صنایع ملی مس ایران تحویل داده است.

شرکت ناب زیست سال 1394 را نیز همچون سالهای گذشته با تولید و انجام پروژه های مهمی از جمله تصفیه فاضلاب پایانه مرزی مهران را با 10 دستگاه سپتیک تانک فاضلاب و فاضلاب دانشگاه آزاد اهرم را با 4 دستگاه سپتیک تانک فاضلاب 25 مترمکعب، تامین تعداد 24 دستگاه سپتیک تانک فاضلاب به ظرفیت هر یک 64 مترمکعب برای شرکت لرک جهان در اهواز آغاز نمود.

در جواب به سوال سپتیک تانک چیست ؟ باید گفت دفع فاضلاب از محیط زیست بشری همواره یکی از مهمترین چالشهای جوامع مختلف بوده است. به دلیل استعداد فراوان این مواد در ایجاد بیماریهای گوناگون، انسان ناگزیر است تا فاضلاب ایجاد شده توسط خود را به محیطی بیرون از منطقه زندگی خود انتقال داده و با جمع آوری آن به تصفیه و دفع آن بپردازد. امروزه سیستمهای انتقال فاضلاب متشکل از خطوط لوله، منهولها، راکتورهای تصفیه و اجزای ریز و درشت دیگری است که فاضلاب از سرتاسر شهر درون آنها جاری شده و به مکان مشخصی منتقل می شود. به دلیل وجود باکتریهای بی هوازی در فاضلاب و فعالیت آنها، ترکیبات خورنده و بدبویی نظیر گاز هیدروسولفور تشکیل می شود که وجود آنها لزوم یک طراحی دقیق مهندسی برای خطوط انتقال فاضلاب را موجب می شود.  با توجه به شرایط موجود در کشور و مشکل بی آبی، به ضرورت استفاده از سپتیک تانک می پردازم. سپتیک تانک در مقطع فعلی در کشور می تواند راه گریزی از معضل پیچیده دفع فاضلاب های مسکونی باشد و به همین دلیل با پیشرفت این سیستم می توانیم به شهری سالم تر و امروزی تر بیاندیشیم. در ادامه به انواع موجود سپتیک تانک و مزایای این سیستم و نحوه دفع فاضلاب و ساختار و اجزاء ... این سیستم خواهم پرداخت. از دستگاه سپتیک تانک در پروژه های مختلف جهت تصفیه فاضلاب آپارتمانها و ساختمانهای مسکونی ، ویلایی ، هتلها ، مراکز درمانی ، بیمارستانها ، کارخانجات ، فاضلابهای شهری و روستایی ، مراکز آموزشی ، پادگانها ، پایانه های باربری و مسافربری و . . . میتوان استفاده نمود . امیدواریم جواب سوال سپتیک تانک چیست را پیدا کرده باشید.

سپتیک تانک چیست

سوال دیگری که مطرح است این است که سپتیک تانک پلی اتیلن چیست ؟ 

به طور کلی تصفیه فاضلاب در انباره های تعفن به طور ناقص انجام می گیرد و آنهم برای جمعیتی محدود. این تصفیه ناقص تنها موجب می شود که دفع فاضلاب به زمین آسانتر انجام گرفته و دفع آن به منابع طبیعی در روی زمین زیان کمتری را به محیط زیست وارد سازد ولی در هر صورت دارای معایب یک تصفیه ناقص می باشد. سپتیک تانک از نظر کار خود نیز دارای این عیب است که قسمتی از مواد ته نشین شده در کف انبار به علت تعفن و تولید گازها همراه این گاز به سطح فاضلاب در انباره آمده و موجب اختلال در کار سپتیک تانک می شود. همچنین ممکن است این مواد همراه فاضلاب بیرون آید.   از جمله مشکلاتی که در جمع آوری فاضلاب خام در سطح روستاها وجود دارد عدم جریان کافی فاضلاب در لوله ها می باشد. این مسأله باعث می شود سرعت کافی در لوله ها بوجود نیامده و به علت کم بودن سرعت، مواد معلق در لوله رسوب و سیستم از کار بیفتد. پیرو همین نقطه ضعف سیستم های جمع آوری فاضلاب متداول بوده که تصمیم به جمع آوری فاضلاب ته نشین شده از مخازن سپتیک گردید. پساب خروجی از مخزن که مواد معلق خود را در مخزن از دست داده است قادر خواهد بود با سرعت و شیب کمتری بدون مشکل در فاضلابروها جریان یابد.  

انواع سپتیک تانک

انواع مختلف سپتیک تانک به لحاظ جنس بدنه سپتیک تانک:
سپتیک تانک ها را به سه صورت سپتیک تانک پلی اتیلنی، سپتیک تانک بتنی و سپتیک تانک فایبر گلاس می باشند که در زیر به تشریح هر یک از انواع مختلف سپتیک تانک فاضلاب به تفصیل خواهیم پرداخت.
سپتیک تانک بتنی
این دستگاه به شکل استوانه سرپوشیده ای است که معمولا با بتن مسلح و در ابعاد و احجام مختلف ساخته میشود.
سپتیک تانک بتنی چگونه کار می کند:
فاضلاب از قسمت ورودی دستگاه که در بالای این استوانه قرار دارد، داخل می آید و با برخورد به پره های دستگاه به قسمت پایین که انباره نامیده میشود هدایت میگردد. فاضلاب بدلیل کاهش سرعت جریان و زمان ماند در نظر گرفته شده مواد جامد و  معلق خود را بصورت ته نشینی از دست می دهد و مواد ته نشین شده به صورت لجن در کف انباره جمع میشوند .

سپتیک تانک چیست

مقایسه انواع سپتیک تانک

سپتیک تانکها با مصالح مختلفی از قبیل آجر، بلوک، بتن پیش ساخته، فایبر گلاس و پلی اتیلن ساخته می شوند. سپتیک تانک پلی اتیلنی هزینه خرید ، نصب و همچنین هزینه نگهداری کمتری را داشته و نیازی به آب بندی و عایق کاری ندارند.
مزیتهای سپتیک تانک پیش ساخته دو جداره پلی اتیلنی:
  ١ـ سیستم آماده   ٢ـ نصب ساده   ٣ـ تصفیه دائم   ۴ـ آب بندی کامل   ۵ـ داشتن محیطی سالم و بهداشتی   ۶ـ عدم صدمه در حوادثی مانند زلزله و دیگر مزایای سپتیک پلی اتیلن بدین قرار است:  سپتیک تانکهای پلی‌اتیلنی در ظرفیت‌های ۲ تا ۸۵ مترمکعب و شکل آنها بصورت استوانه افقی است. مهمترین مزایای دیگر این سپتیک تانک‌ها عبارتند از:
   ۱- استحکام بسیار بالای جداره و امکان مدفون کردن آنها
   ۲- مقاومت بسیاربالا در مقابل خوردگی و مواد شیمیایی
   ۳- سهولت و سرعت در نصب به سبب وزن کم
   ۴- قابلیت ساخت آنها در ابعاد دلخواه
   ۵- دارا بودن پوشش ضد UV 
 البته مزایای هر یک از انواع سپتیک تانک باعث شده که با توجه به ملاحظات و شرایط محل اجرا از سپتیک تانک های پلی اتیلنی یا بتنی استفاده شود. سپتیک تانک پلی اتیلنی در ظرفیت های 3 تا 144 مترمکعب و سپتیک تانک های پیش ساخته بتنی در ظرفیت های 3 تا 15 مترمکعب طراحی و ساخته می شوند. شکل سپتیک تانک های پلی اتیلنی بصورت استوانه افقی و سپتیک تانک های پیش ساخته بتنی بصورت استوانه عمودی است. چون در حال حاضر نوع پلی اتیلنی آن بیشتر استفاده می گردد، تصمیم گرفتم که در ابتدا به معرفی نوع پلی اتیلنی و امروزی تر آن بپردازم.